31 oktober livestream Joost Bouhof voor Bio Vakantieoord

Joost Speelt Spellen.JPGdinsdag 27 oktober 2020 13:19

Op aanstaande zaterdag 31 oktober verzorgt content creator Joost Bouhof, ook wel bekend als JoostSpeeltSpellen (540K abonnees), een minstens twaalf uur durende livestream op Twitch. Met de livestream wil Joost geld ophalen voor het Bio Vakantieoord, dat vakanties mogelijk maakt voor meervoudig gehandicapte kinderen.

Geld ophalen voor de stichting
Al het geld dat Joost ophaalt tijdens de livestream door middel van donaties en nieuwe abonnees, gaat rechtstreeks naar het Bio Vakantieoord. Voor elke nieuwe abonnee die erbij komt, streamt hij langer door. Eerder haalde Joost al €1500 euro op voor Bio met een livestream die duizenden kijkers trok. De verwachtingen voor de stream op 31 oktober zijn dus hoog.

Joost: “Iedereen merkt nu hoe moeilijk we het hebben met binnen zitten en hoe beperkt de mogelijkheden zijn om veilig op vakantie te gaan. Kun je nagaan hoe dat is voor gezinnen met een gehandicapt kind dat speciale hulp vereist. Bio Vakantieoord is voor sommige gezinnen de enige mogelijkheid om te kunnen genieten van een paar ontspannen dagen.”

“Op Twitch en YouTube heb ik een groot bereik en dat zou ik graag willen inzetten om mijn steentje bij te dragen en om het bewustzijn te vergroten. Op dit moment hebben veel goede doelen zwaar te lijden onder de coronacrisis, doordat sponsoractiviteiten niet door kunnen gaan. Samen met mijn volgers wil ik daarom juist nu een bijdrage leveren.”

Live op Twitch
De livestream vindt plaats op Twitch. Twitch is wereldwijd het populairste platform voor livestreaming, waarbij de hoofdmoot vooral gaming is. Mensen kunnen hun gameplay live uitzenden en ondertussen chatten met hun kijkers. Daarnaast is het mogelijk voor kijkers om donaties te geven en zich te abonneren op kanalen van streamers.

Influencers zetten zich in
Steeds vaker zien we dat YouTubers en influencers met een groot bereik hun platform ook een maatschappelijke functie willen geven. Door mensen bewust te maken van bepaalde problemen of door zich in te zetten voor een goed doel. Zo zetten verschillende FIFA YouTubers zich samen met KWF in tegen het schelden met kanker. Frans Wientjes, directeur van Bio vakantieoord, is enorm blij met de actie van Joost: “Dit jaar zijn alle sponsoractiviteiten afgelast en is het moeilijk voor ons om mensen bij Bio te betrekken. Online kan Joost dat wel. Goud dat hij zich voor ons inzet!”
Over Joost Elke dag plaatst Joost video’s op zijn YouTubekanaal met 540.000 abonnees. Zijn Nederlandstalige video’s gaan over de laatste trends in gaming, zoals de populaire games Among Us en Fall Guys. Ook plaatst Joost content op Instagram en Twitch, waar hij respectievelijk 349.000 en 85.000 volgers heeft.

« Terug

IBAN: NL93 INGB 0000 0060 09