Coronaprotocol

Corona protocol

Coronaprotocol Bio Vakantieoord en Manege in 't bioBos

Het Bio Vakantieoord volgt de maatregelen van het RIVM om de 1,5 meter afstand tussen personen te garanderen en om besmettingsgevaar met het coronavirus zo veel mogelijk te beperken. Daarnaast geldt het Protocol Bio Vakantieoord en Manege, dat ons in staat stelt onze gastvrijheid te borgen in een veilige omgeving. Door het protocol en de maatregelen na te leven kunnen we met elkaar genieten van een fijne tijd bij het Bio Vakantieoord.

Algemeen geldt:

  • Was regelmatig je handen (20 seconden met water en zeep) en droog af met een papieren doekje;
  • schud geen handen
  • Nies en hoest in je elleboog en gebruik alleen papieren zakdoekjes. Gooi deze in een afgesloten prullenbak;
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen en accepteer dat anderen dit ook aan jou vragen;
  • Het gebruik van desinfecterende handgel is mogelijk. Er staat een desinfectietafel bij de receptie en in het Meeting Point;

Protocol Bio vakantieoord en manege

  • De bungalows zijn beschikbaar voor vakantiegasten die tot één huishouden behoren of een groep vormen en een reservering op maat hebben gemaakt bij de afdeling reserveringen. De aankomsttijd en vertrektijd wordt per reservering vooraf en in overleg afgesproken. Ook maken we de, op dat moment geldende, maatregelen op het park vooraf via mail bekend.
  • Met iedere gast en ruiter maken we persoonlijke afspraken over de mogelijkheden en verwachtingen van beschikbare faciliteiten op het betreffende moment van aankomst.
  • Bij aankomst mag één persoon van de betreffende reservering zich bij de receptie melden om de administratieve zaken af te handelen. De andere gasten gaan direct naar de bungalow, waar de sleutel al klaar ligt. Ontzettend fijn dat jullie er zijn!
  • Kun je door omstandigheden niet komen, dan gelden de annuleringsvoorwaarden die op de website staan;
  • Heeft iemand uit het reisgezelschap vóór aankomst bij Bio gezondheidsklachten die wijzen op corona, dan komt hij/zij niet naar het Bio Vakantieoord;
  • Krijgt een gast of ruiter tijdens het verblijf gezondheidsklachten krijgt, meldt dit dan direct. In overleg treffen we passende maatregelen;
  • Stop bij vertrek het gebruikte linnengoed zelf in een speciale zak en zet deze buiten bij de voordeur. Zorg ervoor dat alle afval is verwijderd uit de bungalow en zet het laatste gebruikte serviesgoed helemaal schoon in de kasten. De beheerders en schoonmaakploeg zijn goed geïnstrueerd en de eindcontrole wordt veilig geregeld. Hiervoor worden steeds persoonlijke afspraken gemaakt over tijdstip, ventileren van de bungalow en risicopreventie.
  • Er gelden maatregelen bij alle faciliteiten in het park en deze kunnen worden aangepast indien nodig. Algemeen geldende afspraken zijn dat er steeds een periode (minimaal 1 uur) tussen het gebruik van faciliteiten wordt ingesteld en dat schoonmaak na ieder gebruik wordt gedaan. Daarom zullen de tijdsblokken van gebruik anders dan vóór de corona-uitbraak en ook beperkter zijn.
  • Openstelling Meeting Point en verkoop horecaproducten  gaat zoals de richtlijnen van de overheid voorschrijven. Heb je een vraag aan de beheerder, neem dan eerst telefonisch contact op via 06-53584887 en de beheerder bepaalt het verdere verloop en/of het bezoek in het Meeting Point.
  • Het gebruik van de speeltuinen, fietsverhuur en skelterverhuur gaat in overleg. De controle en schoonmaak hiervan wordt uitgevoerd door de beheerder. De beheerder mag gasten vragen om een speeltuin te verlaten bij drukte.
  • Activiteiten worden op maat aangeboden, steeds rekening houdend met de dan geldende maatregelen. Ook de animatieteams worden zo ingedeeld dat zij veilig kunnen verblijven en veilig de activiteiten kunnen aanbieden.
  • Bij de ingang van het Meeting Point staat een desinfectietafel met alle maatregelen, zodat iedereen op hetzelfde moment weet wat dan geldt.
  • Voor ruiters gelden aanvullende maatregelen om de veiligheid te borgen. Zie hiervoor het manegeprotocol over het gebruik van beschermingsmaterialen voor personeel en ruiters.

 Aanvullend manegeprotocol

Voor de manege is het afstandsaspect belangrijk. Daarom geldt hier vanaf 2 juni een eigen protocol. Zolang de 1,5 meter afstand gehanteerd blijft, kunnen we de lessen helaas niet of slechts gedeeltelijk herstarten. Waar nodig zullen persoonlijke beschermingsmaatregelen worden ingezet.

  • Ruiters worden afgezet op de parkeerplaats, de lessen vinden in de buitenbaan plaats. Ook het opstappen zal buiten plaatsvinden. Ouders/ begeleiders blijven niet voor de les, maar wachten in de auto of buiten het terrein van Bio;
  • De kantine is gesloten; 
  • Het toilet is alléén toegankelijk in geval van nood; zorg dat voor je komst naar de manege al even naar het toilet geweest bent;
  • De stallen zijn niet toegankelijk, alleen voor vrijwilligers en medewerkers;  
  • Gebruik zoveel als mogelijk eigen materialen (laarzen, cap, handschoenen). Er worden in principe GEEN caps uitgeleend; 
  • Na het rijden worden teugels en zadel gereinigd;
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor je rijles. Als je met georganiseerd vervoer komt, kun je buiten op het terras of in de kantine wachten tot je rijles begint;
  • Rij met rijhandschoenen, anders handen wassen met beschikbare handgel bij aankomst;
  • Blijf niet langer dan noodzakelijk. Wacht je op de taxi of wordt je opgehaald, dan kun je buiten op het terras of in de kantine wachten;
  • De reguliere afspraken bij het afmelden van een les zijn van toepassing.

De medewerkers krijgen instructie over het gebruik van persoonlijke bescherming.

Alle maatregelen worden wekelijks geëvalueerd en aangepast indien nodig en verruimd indien mogelijk. Samen maken wij het Bio Vakantieoord een fijne plek om te zijn!

Protocol gebruik faciliteiten

ZWEMBAD

  • Het zwembad is alleen open op afspraak;
  • Desinfecteer bij binnenkomst je handen bij de desinfectiezuil
  • Incontinentiemateriaal wordt meegenomen uit de kleedruimtes en blijft niet achter. Een vuilniszak is hiervoor aanwezig;
  • Bij verkoudheid dit gebouw niet betreden;
  • Vragen? Neem contact op met de dienstdoende beheerder via tel. 06-53 58 48 87.

Protocol BIOSCOOP

  • De Bioscoop is alleen open op afspraak;
  • Desinfecteer bij binnenkomst je handen bij de desinfectiezuil
  • In dit gebouw vindt geen verkoop van drankjes en/of versnaperingen plaats;
  • Bij verkoudheid dit gebouw niet betreden;
  • Vragen? Neem contact op met de dienstdoende beheerder via tel. 06-53 58 48 87.

Protocol SNOEZELRUIMTE en MUZIEKKELDER

  • De Snoezelruimte en muziekkelder zijn alleen open op afspraak;
  • Desinfecteer bij binnenkomst je handen bij de desinfectiezuil;
  • na gebruik van de snoezelruimte levert u het gebruikte linnengoed in een speciale waszak in bij de dienstdoende beheerder;
  • bij verkoudheid dit gebouw niet betreden;
  • Vragen? Neem contact op met de dienstdoende beheerder via tel. 06-53 58 48 87.

Protocol BALOE

  • Baloe is alleen open op afspraak;
  • Gebruik van de ballenbak is op dit moment niet toegestaan in verband met hygiënemaatregelen;
  • Bij verkoudheid dit gebouw niet betreden;
  • Vragen? Neem contact op met de dienstdoende beheerder via tel. 06- 53 58 48 87.

Protocol gebruik terrein

  • Op het gehele terrein zijn grote groepen niet zomaar toegestaan. Dit gaat altijd in overleg
    met de dienstdoende beheerder.
  • Medewerkers en kinderen van school kunnen het terrein gebruiken, maar komen niet bij de bungalows en vormen geen grotere groepen dan is toegestaan;
  • Zodra een gebied op het terrein te druk is, kan de dienstdoende beheerder mensen hierop aanspreken en verzoeken om een gebied te verlaten.

IBAN: NL93 INGB 0000 0060 09